Kawa Mexico SHG Chiapas 100g-1000g
Opis
Kawa Mexico SHG Chiapas
Mexico Chiapas pochodzi z regionu Jaltenango w Chiapas, w południowym Meksyku, który graniczy z Gwatemalą. Chiapas jest uważany za jeden z najlepiej produkujących kawę regionów w Meksyku ze względu na swój klimat: wilgotny, ale ciepły, obfite opady podtrzymują wilgotność wulkanicznej gleby, która jest idealna do uprawy kawy.
Większość produkcji to myta arabica. Wraz z sąsiadami - Gwatemalą i Hondurasem - Meksyk produkuje tyle samo mytej arabiki, co największy światowy producent - Kolumbia.
SHG - skrót od Strictly High Grown - oznacza kawę pochodzącą z plantacji położonych co najmniej 1500 metrów nad poziomem morza. Takie ziarna muszą być płaskie, błyszczące i niebiesko-zielone.
Opis kawy / charakterystyka kawy
- Arabica 100%
- Profil smakowy: jabłko, wiśnia, borówka brusznica
- Pochodzenie: Mexico
- Wysokość upraw: 1350-1700 m n.p.m
- Stopień palenia: 3,5/6
- Kwasowość: 1/6
- Intensywność smaku: 5,5/6
- Proces obróbki: washed
- Stopni w skali SCA: 83.5 (SPECIALITY)
- Data palenia: NIE STARSZA NIŻ 72 godziny od zamówienia
Profil smakowy to termin używany do opisania unikalnych cech smakowych kawy, które wynikają z jej pochodzenia, procesu obróbki oraz metody palenia. Każda kawa posiada własny zestaw smaków i aromatów, które można odkryć podczas degustacji. Profil smakowy może obejmować takie nuty jak owocowe, kwiatowe, czekoladowe, orzechowe, przyprawowe i wiele innych.
Warto zaznaczyć, że profil smakowy kawy to naturalne cechy, które wynikają z jej składu chemicznego i warunków uprawy. To nie jest kawa smakowa ani aromatyzowana, co oznacza, że do kawy nie są dodawane żadne sztuczne aromaty ani smaki. Wszystkie opisywane nuty smakowe są efektem naturalnych procesów i dbałości o jakość ziarna na każdym etapie jego produkcji.
Kiedy mówimy o profilu smakowym, mamy na myśli wyjątkowe właściwości, które czynią każdą kawę niepowtarzalną. To prawdziwe doświadczenie smakowe, które pozwala odkrywać różnorodność świata kawy.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.